دعای فرج همچو پروانه، آزاد

همچو پروانه، آزاد
وبی با موضوع آزاد (بیشتر طنز)
قالب همچو پروانه
علت لرزش زبان مار چیست؟

دلایل گیاهخوار بودن انسان چیست؟

روح انسان در کدام قسمت از بدن او قرار دارد؟

چرا صدای ما از آنچه خودمان میشنویم نازک تر است؟



بویایی سه بعدی,علت دو شاخه بودن زبان مارها,علت لرزش زبان مارها

بویایی سه بعدی
زبان دوشاخه و حرکت لرزش مانند منحصر به فرد آن از ویژگی های خاص مارهاست .بسیاری از مردم فکر می کنند که زبان مار ترسناک و چِندش آوراست. تئوری های بسیاری برای توضیح چرایی دوشاخه بودن زبان مارها از زمان های دور وجود داشته است مثلا ارسطو فکر می کرد که زبان دوشاخه ی مار باعث دوبرابر شدن لذت حیوان از طعم غذا می شود. بعضی نویسندگان قرن ۱۷ هم مدعی شده بودند که مارهایی را دیده اند که با زبانشان مگس شکار می کردند.حتی امروزه نیز این باور اشتباه وجود دارد که مارها می توانند با زبانشان نیشتان بزنند.

زبان در جانوران معمولا برای تشخیص مزه غذا، تمیز کردن بدن، گاهی اوقات شکار(مثلا در آفتاب پرست) و گاهی تولید صدا به کار میروند. اما مارها از زبانشان برای هیچ یک از موارد بالا استفاده نمی کنند. زبان مارها فاقد گیرنده های چشایی و بویایی است با اینحال به نظر میرسد که مارها از زبانشان بیشتر در حس بویایی استفاده می کنند. در واقع مارها با زبانشان مولکول های مواد شیمیایی را از هوا جذب می کنند وبه اندامی در سقف دهان به نام اندام جاکوبسون منتقل می کنند.

قبلا تصور می شد که زبان مولکول های بو را مستقیما با اندام جاکوبسون می برد اما فیلمبرداری اشعه ایکس نشان می دهند که در هنگام بسته بودن دهان زبان در دهان حرکت نمی کند و در واقع زبان در هنگام بسته شدن دهان مولکول های بو را به صفحاتی در کف دهان منتقل می کند، به احتمال زیاد این صفحات مولکول های بو را به دهانه ی اندام جاکوبسون می برند.


بویایی ۳بعدی
از آنجا که زبان مارها دوشاخه است آنها می توانند مولکول ها ی مواد شیمیایی را به طور همزمان از دو محل متفاوت جمع آوری کنند. هرچند این تفاوت با معیارهای انسانی بسیار اندک است اما هنگامی که مارها زبان خود را بیرون می آورند، زبان دوشاخه می تواند محلی تا دو برابر پهنای سر مار را پوشش دهد. این کار به مارها امکان ردیابی شکار یا جفت را می دهد. در دهه ۱۹۳۰ که هنوز رفتار اخلاقی با جانوران مرسوم نبود زیست شناس آلمانی هرمان کاهمان متوجه شد که اگر انتهای دوشاخه ی زبان مار را قطع کند آنها هنوز قادر به تشخیص بوها هستند اما نمی توانند جهت بوها را ردیابی کنند.


در دهه ۱۹۸۰نیل فورد آمریکایی متوجه شد که مارها زبان دوشاخه خود را در مسیر بو نگاه می دارند و هنگامی که یکی از شاخه های زبان از مسیر بو خارج می شود مار سر خود را چرخانده به طوری که هر دو شاخه در مسیر بو قرار بگیرند. مارها از زبان دوشاخه ی خود برای دنبال کردن جنس مخالف هم استفاده میکنند به عنوان مثال در مارهای کاپرهد(copper head) نرها زبان دوشاخه عمیق تر و بلند تری از جنس ماده دارند که احتمالا به آنها در پیدا کردن جفت کمک می کند.

ردیابی بو احتمالا در پیدا کردن شکار هم به مارها کمک می کند مثلا در افعی ها یکی از اجزای غیر سمی ولی بودار زهر به مار در پیدا کردن شکار گزیده شده کمک می کند.

علت لرزش زبان مارها چیست ؟

لرزش و حرکت بالاو پایین زبان در بین جانوران منحصر به مارهاست. مارها می توانند باانواع متفاوت لرزش زبان به اشکال متفاوت از بوهای معلق در هوا نمونه برداری کنند. لرزش زبان باعث نوعی گردابه در هوای مجاور دهان می شود که به مار کمک می کند تا صدبار بیشتر از بیرون آوردن ساده ی زبان از هوا نمونه برداری کند.

منبع : weare.ir



گیاهخوار,علت گیاهخوار بودن انسان,دلایل گیاهخوار شدن

دلایل گیاهخوار بودن انسان را میدانید؟
تا به حال به طور حتم برای شما پیش آمده است که با افرادی مواجه شوید که خود را گیاهخوار یا خام گیاهخوار(وگان) می نامند.اما گیاهخواری چیست.دلایل گیاهخوار شدن چیست.شاید باورتان نشود اما انسان در اصل موجودی گیاهخوار است اما چه دلایل محکمی برای این ادعا وجود دارد؟برای دانستن دلایل گیاهخوار بودن انسان با ما همراه شوید:

دلیل اول
در طبیعت آن دسته از پستانداران که آب را هنگام نوشیدن لیس می زنند مثل گربه، ببر، خرس و گرگ، گوشتخوار هستند و هر کدام که آب را می مکند یا هورت می کشند مانند گاو، فیل و انسان گیاهخوار می باشند.

دلیل دوم
انسان و بقیه گیاهخواران قادرند آرواره پائین خود را بدون تکان دادن سر علاوه بر بالا و پائین به طرفین نیز تکان دهند در حالیکه درندگان از حرکات جنبی فکین که جهت آسیاب کردن دانه به گیاهخواران داده شده عاجز می باشند.


دلیل سوم
آرواره جانوران گوشتخوار دارای دندانهای شمشیری شکل هست که به دو دندان نیش بزرگ برای پاره کردن مجهز است این آرواره ها بسیار پر قدرت و خرد کننده می باشند، اما در گیاهخواران دندانها صاف و مسطح هستند و دندانهای کلبی همسطح بقیه دندانهاست، آرواره ها ضعیف هستند و برای فشارهای شدید طراحی نشده اند. نوع دندانهای انسان او را جزو لاینفک گروه گیاهخواران قرار می دهد. (این تفاوت حتی در مینای دندانها هم مشاهده می شود).

دلیل چهارم
در ساختمان بدن گوشتخواران بعلت قابلیت فساد پذیری سریع گوشت طول روده ها کوتاه است تا حیوان بتواند هر چه زودتر آنرا دفع نماید. زیرا غذاهای گوشتی پس از هضم در روده محیط بسیار مناسبی برای رشد باکتریهای مواد آلی از هم پاشیده و فاسد شده بوجود می آورد. گیاهخواران منجمله انسان دارای روده های درازی می باشند برای اینکه مواد غذایی به آهستگی مواد مغذی را پس می دهند، و از اینجاست که تفاوت غذای یک گوشتخوار با گیاهخوار مشهود می گردد.

تبدیل و هضم غذای گیاهخواران به وسیله انفعالات تخمیری با همراهی دسته های مختلف میکروبهای گیاهی انجام می گیرد. با این تفاوت که آن دسته از میکروبها که برای گوشتخواران مناسب است برای گیاهخواران مناسب نیست. حتی اگر بدن برای تعدیل آن کوشش کند. این ثابت می کند گوشت یک غذای اشتباه و مضر برگیاهخواران می باشد.


دلیل پنجم
معده انسان و عضلات آن بسیار ظریف و حساس است و به هیچ وجه قادر به هضم کامل غذاهای گوشتی نیست در حالیکه معده خشن گوشتخواران با عضلات پولادینش کار اصلی هضم را انجام می دهد. این اساسی ترین دلیل برای هضم نکردن غذا، یبوست و دل درد در آدمهائیست که از گوشت برای خوراک استفاده می کنند.


دلیل ششم
ترشح غده های معده و لوزالمعده انسان و بقیه حیوانات گیاهخوار به بافتهای گوشت بسیار کم اثر است و نمی توانند قادر باشد مانند ترشحات غدد یک درنده، گوشت (و همچنین استخوان حیوانات) را نرم و حل کنند.


دلیل هفتم
گوشت دارای ازت زیادی است که دفع آن از عهده کبد جانوران گیاهخوار ساخته نیست و همین علت اصلی امراضی چون نقرس و ناراحتیهای کبدی است که بکرات نزد افراد گوشتخوار دیده می شود، بوی بد دهان و بعضی از انواع سردردها و سرگیجه ها نیز زائیده همین سبب است.


دلیل هشتم
انسان قادر نیست مانند حیوانات گوشتخوار از جسد حیوانات بطور کامل و طبیعی استفاده کند. وقتی شیر، روباه یا هر حیوان دیگری طعمه اش را شکار می کند فقط گوشتهای ران و سر و سینه آنرا نمی خورد بلکه گوشت، پوست و استخوان را با هم می بلعد و با این کارش تعادلی از نقطه نظر احتیاجات گوناگون بدن به مواد مختلف غذایی بر قرار می کند.


دلیل نهم
چاک دهان گوشتخواران بسیار عریض است بطوریکه می توانند هنگام بلعیدن آنرا بحد زیادی بازنمایند، چاک کوچک دهان انسان دلیل محکم دیگری بر میوه خوار بودن اوست.


دلیل دهم
چربیهای موجود در گوشت حیوانات به زحمت از بدن گیاه خواران دفع می گردد و اغلب بصورت پیه در ناحیه های شکم، ران، باسن و غبغب مردم گوشتخوار ذخیره می شود، همین چربیهاست که در جدار داخلی رگها جمع شده و حرکت خون را نامنظم می سازد.سکته های قلبی حاصل این تغذیه اشتباه و شکم پرستانه است. مصرف چربیهای گیاهی مثل روغن زیتون، آفتابگردان و غیره هیچوقت دیده نشده که عارضه ای ایجاد کند.


دلیل یازدهم
حیوانات گوشتخوار می توانند به سرعت بدوند و شکار خود را در حال گریز بگیرند اما انسان چون میوه خوار است، قادر به این کار نیست و در عوض به راحتی دانه از گیاهان بر می چیند یا از درختان بالا میرود و برای خوراکش میوه می کند.

گیاهخوار,علت گیاهخوار بودن انسان,دلایل گیاهخوار شدن

دلیل دوازدهم
چشم گوشتخواران بر خلاف چشم انسان و دیگر جانوران گیاهخوار که نامتغییر می باشد قادر است در تاریکی ببیند و مردمکش کوچک و بزرگ شود.


دلیل سیزدهم
پروتئین حاصله از گوشت برای جذب شدن، معده انسان را به یک کار طاقت فرسا وامی دارد در حالیکه پروتئین های نوع گیاهی راحت تر جذب شده و بدن انسان و دیگر حیوانات گیاهخوار آنها را آسان تر قبول می کند.


دلیل چهاردهم
حیوانات گوشتخوار می توانند بوی جانوران دیگر را از خیلی دور استشمام کنند. انسان اصلاً قادر به این کار نیست.


دلیل پانزدهم
تمام گوشتخواران قادرند برای به چنگ آوردن شکار، خود را اگر لازم باشد، ساعتها (بی حرکت) پنهان کنند و بطور غریزی حیله های گوناگونی را برای فریب دادن طعمه می دانند، انسان نه می تواند چند دقیقه جائی بند شود و نه قادر است در جائیکه هموار نیست راه برود.


دلیل شانزدهم
طبع انسان چون میوه خوار است، همانگونه که گوشتخواران از دیدن اجساد خون آلود اشتهایشان تحریک می شود او نیز از دیدن، بوئیدن و چشیدن میوه ها و سبزیجات لذت می برد و خوشش می آید و در مقابل از دیدن اجساد خون آلود و دل و روده در آمده حالش بهم می خورد و غمگین و ناراحت می شود. (درضمن گیاهخواران و از جمله انسان بسیار علاقمندند که میوه ها را به صورت خام بخورند، این در حالیست که خوردن گوشت خام برای انسان تهوع آور و غیر قابل قبول می باشد.- انسان طبیعتاً از گشتن و خون گریزان است.)


دلیل هفدهم
میوه جات و سبزیجات خام از خاصیت شدید شفا بخشی و دفع میکروب برخوردارند که برای سلامت انسان بسیار ضروریست. برعکس میوه ها و سبزیجات ، گوشت اکثر اوقات ناقل ویروس ها و میکروبهای خطرناک است، بخصوص انواع و اقسام کرمها معمولاً از راه گوشت به انسان منتقل شده در جدار روده می چسبند و شخص گوشتخوار را مبتلا به کم خونی، زردی، رنگ پریدگی، لاغری، ضعف بنیه، پر خوابی و بی حوصلگی می کنند.


هر چند پختن تا حدودی این کرمها را از بین می برد ولی تصور از بین بردن تمام این موجودات خطرناک از راه پختن یک راه اساسی نیست زیرا که خیلی از آنها می توانند درجه حرارتهای بسیار شدید را نیز تحمل کنند و تازه آنهائی که از بین می روند مواد زائد سمی خود را همچنان باقی می گذارند و آن اکثریتی که از بین نمی روند در بدن بسرعت رشد کرده و زندگی را بر شخص گوشتخوار تنگ می گردانند. اگر شما نیز گوشتخوار هستید چه بسا که مبتلا به این کرما، ویروسها و انگلها بوده، ولی خودتان از آن خبر نداشته باشید.

دلیل هجدهم
بزاق انسان و دیگر گیاهخواران جهت آماده کردن مواد نشاسته ای برای هضم در دهان، دارای آمیلاز است، اما بزاق دهان گوشتخواران فاقد این ماده می باشد.

دلیل نوزدهم
قسمتهای مختلف گوشت بطور وحشتناکی از اسید اوریک (اوره) برخوردار است مثلا یک کیلو گوشت گوساله دارای 30 گرین و یک کیلو جگر بیش از 40 گرین اسید اوریک دارد، در وضعیکه تمام اسید اوریکی که بدن خود می سازد و دفع می کند در روز از طریق کلیه ها فقط 6 گرین می باشد و اضافه بر این مقدار کاری دشوار برای کلیه ها بوجود آورده شخص را به امراض گوناگون سخت که ناشی از تراکم اسیداوریک در بدن باشد مبتلا می سازد. این بیماریها تا وقتی مریض به خوردن گوشت ادامه می دهد هرگز دیده نشده که علاج قطعی داشته باشد.


دلیل بیستم
چرندگان و پرندگان گیاهخوار همدیگر را می شناسند و به مهربانی در کنار یکدیگر می توانند زندگی کنند، مرغ و خروسها لابلای دست و پای گاو گوسفند بدون آنکه ترسی به خود راه بدهند می لولند و دنبال دانه می گردند، اما همینکه گرگ یا روباهی نزدیک شود به طور غریزی از آنجا می گریزند این حالت در انسان هم دیده شده که از حیوانات درنده فرار کند.


دلیل بیست و یکم
دستهای انسان که به گروه گیاهخواران تعلق دارد برای دریدن ساخته نشده است انگشتان دست او نشان میوه خوار بودن اوست، والا می بایست از پنجه هائی برنده و تیز بر خوردار باشد.

دلیل بیست و دوم
کنترل حرارت بدن به دو طریق انجام می گیرد. یکی با عرق کردن و دیگری با آویختن زبان از دهان و تنفس های سریع. کلیه گیاهخواران از طریق اول با استفاده از مجراهای موجود در روی پوست خود و تمامی گوشتخواران به طریق دوم با در آوردن زبان و تنفس سریع اینکار را انجام می دهند مثل سگ و گرگ .
عرق کردن در گیاهخواران باعث دفع طبیعی سموم احتمالی موجود در گیاهانی که گیاهخوار خورده خواهد شد و چنانچه انسانی از خوراک گوشتی استفاده کرده باشد چون میزان سموم و مواد زائد از میزان طبیعی بالاتر می رود، عرق تن او بد بود و متعفن خواهد گردید.


دلیل بیست و سوم
گوشتخواران تقریباً ده برابر گیاهخواران جوهر نمک (اسید هیدروکلوریک) در بدن خود تولید می کنند که بیشتر در هضم قسمتهای استخوانی گوشت بکار گرفته می شود. و با توجه به میزان جوهر نمک در بدن آدمی هرگز نمی شود او را یک گوشتخوار به حساب آورد.


دلیل بیست و چهارم
انسان می تواند در رژیم غذایی خود گوشت را به سادگی حذف کند و در این راستا ادعا می شود که رو به سلامت بیشتر هم خواهد گذاشت، ولی او هیچگاه نمی تواند غذای طبیعی خود را که گیاهان می باشد حذف کند و به زندگی ادامه دهد. این در حالیست که گوشتخواران می توانند بدون خوردن گیاه زندگی کنند و سالم باقی بمانند

منبع :delgarm.com



روح انسان در کدام بخش از جسمش قرار دارد؟
روح انسان از دیر باز به عنوان موضوعی اسرار آمیز مورد بحث و جدل بوده است. باور اکثر مردم این است که انسان بجز بُعد جسمانی که فناپذیر است، دارای جنبه ای غیر مادی است که با مرگ جسمانی هیچگاه از بین نرفته و همیشه تا ابد زنده خواهد ماند که این موجود غیر مادی به عنوان روح آدمی شناخته میشود. اما روح انسانها در کجای جسم مادی آنها قرار دارد؟

برای یافتن این پرسش نگاهی به آناتومی و ساختار چشم می اندازیم.

روح,روح انسان,ساختار چشم

همانطور که از تصویر معلوم است، وقتی به محیط اطراف نگاه می کنیم، تصویری سه بعدی از اجسام پس از عبور از مردمک در شبکیه تشکیل شده و از آنجا از طریق رشته های عصب بینایی به مغز منتقل میشوند. مکانیزم ارسال تصویر به مغز بسیار شبیه انتقال اطلاعات کامپیوتری است. به عبارت دیگر وقتی شما به اجسام نگاه میکنید، اطلاعات رنگها و اجسام بصورت داده های الکتریکی و با حجم چندین مگاپیکسل در هر لحظه از چشم به مغز منتقل میشود و در مغز مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد. اما این تصاویر و اطلاعات دیداری چگونه در نهایت توسط ما درک می شوند و دیده میشوند؟


حقیقت این است که مجموعه جسم انسان و بخش هدایتگر آن یعنی مغز، دقیقاً همانند یک کامپیوتر، برای کار کردن نیاز به نرم افزاری دارند که بتواند بخشهای مختلف را در حالت عملیاتی قرار دهد و این نرم افزار چیزی نیست جز همان "روح". روح در واقع بخش کوآنتومی انسان است که بُعد مادی ندارد و برای زنده کردن انسان در کالبد وی قرار میگیرد.


در مثال بالا نیز وقتی داده ها از طریق رشته های عصبی به مغز منتقل میشوند، طی عملیاتی بسیار پیچیده، تصاویر توسط روح انسان دیده و درک میشوند. البته باید گفت که روح انسان بخودی خود قادر به درک شهودی است اما چون تا زمان زنده بودن انسان، در کالبد جسمانی گرفتار است، باید از طریق سخت افزار بدن اقدام به دیدن و درک محیط اطراف کند.


این موضوع زمانی مشخص تر میگردد که به مکانیزم خوابیدن فکر کنیم. وقتی می خوابیم، روح بصورت موقت از بدن خارج میشود به همین دلیل است که وقتی کسی بصورتی خوابیده که چشم هایش نیمه باز است، قادر به دیدن چیزی نیست چون نرم افزار لازم (روح) جهت درک تصاویر دریافتی از چشم موقتاً وجود ندارد. وقتی خواب می بینیم معمولاً تصاویر واضح و طبیعی هستند چون اکثر رویاها توسط روح دیده میشوند.

در صورتی که هیچگاه نمیتوانید در حالت بیداری چشمهای خود را ببندید و مثلاً چهره کسی را بصورت کاملاً واضح در ذهن خود مجسم کنید. شاید یکی از دلایلی که انسانها بدون بستن چشم نمی توانند بخوابند این باشد که تعامل روح و مغز وقتی چشم باز است هیچگاه متوقف نمیشود و روح امکان خروج از بدن را نمی یابد.


در مورد شنیدن هم دقیقاً وضعیت به همین صورت است. وقتی شخصی خواب است. ممکن است صداهایی در محیط وجود داشته باشد اما چون روح خارج از بدن است صداها توسط فرد شنیده نمیشود در حالی که هم گوش فعال است و هم مغز. بنابراین میتوان نتیجه گیری کرد که آنچه که ما می بینیم و میشنویم نه توسط مغز، بلکه توسط روح است که درک میشود و مغز تنها نقش پردازش اطلاعات را به عهده دارد و به نوعی میتوان دریافت که محل قرار گرفتن روح انسان در مغز اوست و در واقع یک جنبه از روح، مجموعه دستورالعملهایی است که سخت افزار مغز را بکار می اندازد.


اگر روح درون انسان نبود، همانند کامپیوتری که فاقد نرم افزار است، عملاً جسم با تمام پیچیدگی هایش فاقد حرکت، احساس و اندیشه می شد. این روح است که باعث میشود انسانها بتوانند درکی همه جانبه از محیط اطراف خود داشته باشند و به زندگی ادامه دهند و در انتها این مرگ است که باعث جدایی روح از انسان میشود. روح همیشه وجود خواهد داشت و هرگز با مرگ از بین نخواهد رفت.

منبع : mardoman.net



صدا,چرا صدایمان را متفاوت میشنویم,اطلاعات عمومی

چرا صدای ما از آنچه خودمان می‌شنویم متفاوت است؟
صدای درون سر شما یک دروغ است. آنچه که هنگام باز کردن دهان و سخن گفتن از صدای خود می‌شنوید، به شکل کاملا متمایزی بم‌تر از آن چیزی است که همه‌ی اطرافیان شما می‌شنوند؛ و در این میان مقصر هیچ‌کس نیست جز استخوان جمجمه‌ی شما! به بیان ساده‌تر، نحوه شنیدن صدای خودتان کاملا بستگی به شیوه‌ی لرزش جمجه‌تان دارد.


زمانی که صحبت می‌کنید، صدای شما از قسمت پایینی گلو نشات می‌گیرد به این ترتیب که هوای خارج شده از ریه‌ها، باعبور از تارهای صوتی شما آن‌ها را به منظور تولید صوت به ارتعاش در می‌آورد. این صوت در مرحله‌ی بعدی توسط حنجره تقویت شده و با حرکات زبان و لب‌ها به خود شکل گرفته و در قالب کلمات خارج می‌شود. در نهایت صوت خارج شده دوباره اتمسفر محیط را به ارتعاش درآورده تا اینکه بالاخره وارد کانال گوش مخاطب شما شده و موجب تحریک پرده صماخ و ساختارهای گوش درونی شخص شود. این ساختارها سپس امواج آنالوگ را به پالس‌های الکتریکی تبدیل کرده و برای تفسیر به مغز ارسال می‌کنند.


در هر حال باید در نظر داشت که گوش داخلی تنها به دریافت اصواتی که منبع خارجی دارند بسنده نمی‌کند. ارتعاشات ناشی از تحرکات درون بدن شما نیز قادرند این ساختارهای شنوایی را به فعالیت وا داشته و حالت مشابهی ایجاد نمایند. بنابراین زمانی که شما شروع به صحبت کردن می‌کنید، لرزش سریع تارهای صوتی در حقیقت باعث می‌شود تمام استخوان جمجمه شما به تبعیت از آن دچار ارتعاشات خفیفی شود.

بن هارنسبی، پروفسور شنوایی سنجی در دانشگاه واندربیلت می‌گوید:
زمانی که صحبت می‌کنید، تارهای صوتی موجود در گلوی شما به لرزش در می‌آید که باعث می‌شود پوست، جمجمه و حفره‌ی دهانی به تبع آن مرتعش شوند. ما این ارتعاش را بعنوان صدای خودمان دریافت و تفسیر می‌کنیم.
اما اصوات به هیچ‌وجه به آن سادگی که بر بستر استخوان حرکت می‌کنند در بستر هوا منتقل نمی‌شوند. این مقاومت اضافی که توسط هوا بوجود می‌آید موجب می‌شود فرکانس امواج ارسالی افت کرده و گام صدای درونی که می‌شنوید با کاهش روبرو شود. بنای بر این مساله، نوعی اثر بازخوردی شکل می‌گیرد که باعث تحریک پرده صماخ از هر دو سمت خواهد شد. پرده‌ی صماخ در این فرآیند هم صدای خارجی ناشی از ارتعاش هوای محیط را دریافت کرده و هم فرکانس‌های دریافتی از بستر جمجمه را تفسیر می‌کند.

این اثر نمایانگر این حقیقت است که شما بصورت مستقیم و مستقل به هیچ وجه قادر نخواهید بود صدای خودتان را بصورت خارجی بشنوید. به این دلیل که گوش‌های شما از نظر موقعیت در قسمت پشت دهان قرار گرفته‌اند، اصوات خروجی از دهان شما باید ابتدا به اشیا موجود در محیط برخورد کرده، بازتاب یابد و به گوش‌تان برسد. این مساله نیز به نوبه‌ی خود موجب کاهش انرژی امواج خارجی رسیده به گوش خواهد شد که نتیجه‌ی این تحریف، پایین‌تر بودن تن صدای شنیده شده توسط خودتان نسبت به آنچه که سایرین از شما می‌شنوند خواهد بود.

این دو تن صدای متفاوت داخلی و خارجی، در مرحله‌ی بعد توسط مغز ترکیب شده و به یک سیگنال صوتی واحد بدل می‌شوند که شما آن را بعنوان صدای شخصی خود می‌شناسید که البته اندکی باس اضافی در بر دارد. مایکل کلی، نویسنده‌ی "قدرت صدای خود را بشناسید" می‌گوید:
شما صدای خود را در قالب استریو (هوا و استخوان) می‌شنوید؛ در حالی که سایر افراد تنها حالت مونوی صدای شما را از طریق هوا دریافت می‌کنند. بنابراین درست به همین دلیل است که تصور می‌کنید صدایی شبیه به جیمز ارل جونز دارید اما آنچه در حقیقت و عمل وجود دارد، یک افتضاح اساسی برای شنیدن در هنگام حمام کردن شماست! بنابراین توصیه می‌کنیم در صورتی که می‌خواهید صدای واقعی خود را بشناسید، از یک دستگاه ضبط صوت با کیفیت کمک بگیرید. مسلما اگر تا به حال این آزمایش را انجام نداده باشید (که البته بعید است) واکنش جالب توجهی از شما سر خواهد زد.

منبع:zoomit.ir


کلمات کلیدی: علمیچراچگونهچرا زبان مار میلرزد؟روح انسان در کدام قسمت از جسمش قرار داردچرا انسان گیاه خوار استچرا صدای ما از آن چه میشنویم نازک تر است
[ دوشنبه 24 شهريور 1393 ] [ 18:44 ] [ مهدیه بانو ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

همچو پروانه، آزاد باش، همچو پروانه که پیله اش را میشکافَت، پیله ی غم ها و مشکلاتت را بشکاف و باری دیگر به زندگی لبخند بزن...!! زندگی اینگونه زیباست!!

*****
سلام!!
هدف من از ساخت این وبلاگ اینه که مکانی ایجاد کنم تا هر وقت
که دلتون گرفت و یا انگیزه ای برای خندیدن نداشتید بیاید به این جا و دقایق خوشی رو در اینجا بگذرونید.
سپاس!!
یاحق!!
دیگر

زیبا سازی وبلاگزیبا سازی وبلاگزیبا سازی وبلاگزیبا سازی وبلاگزیبا سازی وبلاگزیبا سازی وبلاگزیبا سازی وبلاگزیبا سازی وبلاگ

فال حافظ

ابزار فال حافظ


لوگوی وبلاگ

مثبت هاي باحجاب

سایت رسمی مراسم

دریافت کد صلوات شمار
ابزار رایگان وبلاگ

ابزار پرش به بالا کد حرفه ای قفل کردن کامل راست کلیک

دریافت کد پرواز پروانه چت روم گ

キラキラブログパーツ

[PR] 好きな文章でタイピング!